Manual översikt

En viktig del i uppdraget hos Manual var att stärka kopplingen mellan spelsystem och själva spelen. Att granska Micrsosofts systemutveckling i det avseende var en nyhet som introducerades genom Manual. 1993.

Självklart vill branschen helst att man gör reportage kring hur nya spel utvecklas, men de facto har den i ett längre perspektiv mer "nytta" av en tidning som ständigt ger uppslag i form av granskade områden till vad branschen mer kan bli. Ju bättre kunden känner sig bemött, desto mindre anledning att ägna sig åt svekfull piratkopiering...

Jag var även redaktör för den hårdvaruavdelning som startade i tidningen under den här tiden. Likaså fästes ett större fokus på barnspelen - ämnet som i övrig press var tämligen styvmoderligt behandlat.

Hårdvara. Grafiken allt häftigare samtidigt som det blev allt svårare att välja "rätt".
Milenniefrågan. Leverantörers tankar och förhoppningar inför ett nytt årtusende...
LekoLär. Inte bara kul på jobbet utan även en satsning på framtidens konsumenter...